Ile może kosztować marketing firmy? Wszystko zależy od tego, jakie działania w tym zakresie się podejmuje i jaki cennik ma agencja, która zajmuje się działaniami promocyjnymi na rzecz firmy. To w podstawowym stopniu determinuje to, jakie koszty ponosi się na reklamę. Jeżeli już reklama i promocja firmy odbywa się przy pomocy drukowanych ulotek, katalogów produktowych czy gadżetów reklamowych, to nakłady na nią nie są aż tak pokaźne.
Zdecydowanie inaczej wygląda sytuacja, kiedy w grę wchodzą kampanie reklamowe na rzecz telewizji czy Internetu. Gdy w grę wchodzi reklama telewizyjna, to może kosztować bardzo dużo już samo jej opracowanie. Dodatkowo koszty zwiększają się, gdy firma sobie zażyczy, ażeby w reklamie wystąpił ktoś rozpoznawalny. Takie osoby są w stanie wpłynąć na wizerunek firmy w pozytywnym stanu, dlatego znane i szanowane osoby w bardzo wielu sytuacjach serdecznie zaprasza się do tego, ażeby wzięły udział w kampanii reklamowej. Samo zaproszenie nie wystarczy, bo za udział w reklamie w każdym momencie powinno się zapłacić. Nie są to małe pieniądze. Jeżeli już reklamę firmy powierza się znanej i cenionej na rynku agencji reklamowej, to jej cennik też może być nieco wyższy. Ta agencja reklamowa, która uchodzi za prestiżową, w każdej chwili będzie miała wyższe ceny. Jednakże częstokroć efekty jej pracy są lepsze i dlatego firmy nie oszczędzają na takich wydatkach. Wolą wydać pieniądze na współpracę z dobrą agencją, bo ta może zapewnić im określone efekty. Reklama firmy kosztuje tym więcej, im w dodatku działań w tym zakresie się podejmuje. Sporo firm na promocję i reklamę wydaje bardzo duże sumy.
Zobacz również: http://www.kalendarzefirmowe.net.pl.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz