Jak wygląda telesprzedaż?

Prawie każdy z nas na pewno miał do czynienia z firmami, które oferują sprzedaż przez telefon. Takie sprzedawanie polega na tym, że tworzy się telefon do wybranego klienta, przedstawia mu się ofertę sprzedażowa i stara się zachęcić go do skorzystania z niej.



Telesprzedaż nie jest łatwa, bo przekonanie o atrakcyjności danego produktu tylko za pomocą słów, nie jest prostym misją. Dlatego osoby, które zajmują się takimi działaniami, muszą nie jedynie mieć zdolność do przekonywania. Muszą także umieć opowiadać o danym produkcie tak, by wydawał się on piękny. Nie jest to łatwa sztuka.
Tym bardziej że wielu ludzi w sposób automatyczny odrzuca połączenia lub rezygnuje z kolejnej rozmowy, jeśli tylko słyszą oni, że ktoś dzwoni do nich jedynie po to, aby coś im sprzedać. Nie posiada znaczenia, czy usługi call center sprzedaje czy produkty. W wielu przypadkach podejście ze strony klienta jest takie samo, czyli negatywne. Kilka firm jednakże funkcjonuje w taki sposób na rynku i doskonale sobie one radzą. Poza tradycyjnie prowadzoną sprzedażą posiadają one do dyspozycji Contact Center, którego zadaniem jest nie wyłącznie obsługa klientów, niemniej jednak i prowadzenie sprzedaży telefonicznej. Tutaj zatrudnia się takie osoby, które doceniają i które umieją rozmawiać przez telefon. W większości przypadków są oni w tym kierunku szkoleni, żeby radzili sobie z klientami, którzy nie są zainteresowani prezentowaną przez nich oferta. Takie szkolenia organizują zwykle firmy, które specjalizują się i wiedzą jak powinno funkcjonować callcenter w Warszawie. Tacy profesjonaliści w ogromnej liczbie przypadków opracowują dla poszczególnych firm schematy, według których pracownicy call center powinni prowadzić rozmowy z klientami. Takie schematy w większości przypadków są wymagane, a w wielu sytuacjach pomagają się odnaleźć w pracy w call center osobom, które rozpoczynają w tym zawodzie. Bo tutaj doświadczenie i wprawa mają bardzo duże znaczenie. Najlepsze wyniki posiadają ci pracownicy call center, którzy pracują w nich od lat. Tacy, którzy nie podali się i postanowili dać z siebie wszystko. Choćby i im zdarzają się dni trudne, to praca na call center daje im satysfakcję.
Sprawdź: Ranking Call Center.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz